måndag 16 oktober 2017

Allt går i vågor

Hej igen, det var länge sen!

Jag får acceptera att jag ännu inte har nån rutin på att blogga kontinuerligt, så jag tänker skamlöst bara fortsätta som om ingenting har hänt.

Här är en bild från i vintras när jag åkte till London och kollade in utställningen med medeltida guldbroderier. Eftersom det var fotoförbud därinne tänker jag inte lägga ut mina tjuvtagna suddiga mobilbilder utan ni får se mig hoppande glad på Hampton Courts slottsgård.

Känner hopp på Hampton Court Palace. Fotograf Emma Lansfors.
Slottet är stort, tjusigt och har flera olika stilar eftersom det har använts under flera hundra år. Den viktigaste kungligheten som fick slottet i gåva var Henrik VIII och hans festsal finns kvar liksom mängder av enorma och dyrbara vävda tapeter som täcker hela väggarna.
Dit ska jag fara igen, förhoppningsvis nästa år och ta en kurs hos Royal School of Needlework som ligger i en del av slottet.

Så, tills vi ses igen om några dagar, veckor eller månader - lev och må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar