fredag 30 januari 2015

Garderobsutmaningen!

Oh, jag är verkligen het nu! Först har jag städat mitt arbetsrum så fint att jag knappt törs jobba där (mer om den prestationsångestvurpan senare) och sen har jag skapat en grupp på fejjan som heter Garderobsutmaningen. Såhär beskriver jag den kortfattat:

"Förnya och förändra din garderob på ett sätt som är miljösmart och plånboksvänligt. Många lärdomar, utvecklingar av hantverk och en och annan utmaning blir det när mängden kläder helst inte ska öka men garderoben ändå ska muntras opp.
Det ska ändras, sys nytt, bytas, klippas, ritas, tryckas, broderas, färgas...
 Välkomna att vara med på hela eller delar av evenemanget.
Meningen är att det ska pågå i ett år men jag ser gärna en fortsättning.
Hur kan jag få en förnyad garderob utan att gå ut och handla kläder i valfri trist klädkedja? Jag vill ju göra det smartare, med omtanke om miljön och gärna få ett plagg som är unikt och personligt. Jag ser även ekonomin som en viktig faktor, att handla billiga kläder är i längden dyrt och kan den här gruppen peppa dig att sköta om dina plagg så blir ingen lyckligare än jag."


Ja det är det hela. Vill ni vara med i gruppen så begär det på fejjan, här är en länk: Garderobsutmaningen, annars kollar ni här på bloggen för jag lär uppdatera även här.
Får jag som jag vill så kommer jag även införliva utmaningen i min återbruksverkstad Reprisvärt, men det återstår att se.

Så till det här med min städade arbetsplats. nu när den är ren och fin kan en ju tänka sig att det ska gå lätt att jobba där, men icke. Det blir en slags prestationsångest. Fin arbetsplats borde generera fina saker. Men det kommer liksom inte igång. Fast blogga gick lätt, jag får väl satsa på det en stund istället.

Ha det gott i garderoben!

Visst ska det bli roligt att få snurr på garderoben?
Och jo, jag har städat igen efter att jag hade stökat ner.

1 kommentar: